Nytt år, nya tag!! Välkommen 2012

Nämen hej!!

Det var superlänge sen jag skrev! Jag lovar inget MEN jag ska försöka att skriva lite mera!!

Jaha, så nytt år och nya tag! Är det inte så??

Det är nu man ska komma igång med träning, tävling men för att göra det måste vi börja med att skriva mål för i år!
Del mål samt långsiktiga mål!
Jag fick förra året ett papper med olika frågor av min tränare vad jag ville förbättra och ha som mål!
Om jag tittar på det nu så har jag faktiskt uppnått en del av dem!
Så här skrev jag då:

Att jag skulle förbättra mitt skänkelläge, (har en förmåga att vispa med mina skänklar).
Även att få en stadigare gallopp med mer tryck i!
De långsiktiga målen var att bli med medveten om min ridning och den tekniska biten när jag hoppar/tävlar.
Jag hade även som mål att få stadiga rundor på 1,20 samt kanske starta någon 1,25.


Vad uppnådde jag då??
Jo, jag kan säga att jag uppnådde väldigt mycket!
Jag har efter mycket träning och tjat! lyckats få en bättre skänkel, den är hela tiden under träning men det är bättre! Mycket bättre! (Detta efter ridning med jockeyläder, utan stigbyglar, binda fast stigbyglarna!) Det som förändrade var att min tränare satt upp och kände hur just min sadel är och vad som jag ska tänka på för att ha skänklarna ! pust!!

Jag har blivit mycket mer medveten om det tekniska! räkna gallop språng och lära mig att snabbt tänka framåt eller hålla ihop beroende hur jag kommer mot hindren/emellan.

Framförallt: Jag fick stadiga rundor på 1,20 några nollor några 4felare men nästan aldrig mer!
Och jag debuterade 1,25 med 4fel!! Väldigt nöjd!!


Målen för i år:
Självklart fortsätta att hålla en stadig skänkel, bli änn mer fokuserad på tävling samt ha mer kontroll på mina rundor. Jag vill bli bättre ryttare med mer medvetenhet på teknik och ridning.

Fortsätta starta 1,20- 1,25 och långsiktiga målet är 1.30!!

Texas är det bara att fortsätta med som nu, hans gallopp har blivit klart mycket bättre! Han har läst sig att få mer tryck i den samt mer reglerbar! Dock så får jag som ryttare jobba järnet med detta.
Han är inte riktigt byggd för att samla mycket och i o med det får jag som ryttare verkligen tänka på galloppen rundan igenom. den finns inte där lika naturligt som på många andra hästar.
Men hallå? Finns det inget att kämpa med så är det ju ingen sport!!
Eller hur?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Skärpning Elin,du kan ju inte ha flera v mellan inläggen!!!! ;) Vet att du varit ute och tränat, löshoppat unghäst...dela med dig. =P

2012-02-01 @ 14:28:06
URL: http://iroodixie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0