Fin väder

Börjar jobba alldeles strax men hinner slänga in ett inlägg först!
Dagar som idag när jag gör helg börjar jag inte förrän 13.00! Perfekt enligt mej!
Då hinner jag stallet och texas på morgonen utan problem!
Idag har jag däremot Hanna som ta stallet (och insläpp) så idag blev det en lååång skritt-tur med Texas!
Var så där jäkla fint väder, snön som låg vit och solen sken!! GÖTT!!

Imorgon så blir det ridhuset igen, inget hårt pass utan bara känne igenom honom! Mycket serpentiner
och lydnadsövningar! På måndag blir det bommövningar och tisdag bär det iväg till Mia för hoppträning!!

Denna vecka kommer jag lägga upp speciellt eftersom det är vår första TÄVLING på söndag!!
Jag lyder rådet att första tävlingen så går man ett snäpp lägre än vanligt så då blir de 1 OCH 1,10 klasserna!
Helgen efter blir det förhoppningsvis 1,10 och 1,20!

När börjar ni tävla i år?


Bloggtorkan

Håller i sig... Jag ska försöka komma igång lite bättre nu!
I alla fall så har vi överlevt den kalla, hemska vintertiden och nu känns det som det snart blir vår!!
Jag hoppas i alla fall det, NO MORE -26 för denna säsong, PLEASE!

Texas och jag är i full träning! Det har faktiskt gått över förväntan! Det har gått SKItbra!!
Han går som en klocka och jag har fått en bättre teknik över hindrena!! Har haft stora problems med att
jag inte hänger med i språnget utan jag är något efter hela tiden, otroligt irriterande!!
Men någon har hänt! Jag har en helt ny stil över hindrena där jag kryper ihop lite och är med i hela språnget över hindret!! detta medför ju en massa fördelar såsom att jag har mer kontroll efter hindrena och även balansen känns bättre!!! Äevn att jag inte behöver vara rädd för att jag ska rycka lite i tygeln varje språng...

Dressyren sitter också just nu så jäkla bra!! Jag har till och med börjat med byten i vartannat!! FATTA!
Jag är väldigt nöjd just nu!!


Hur går det för er???


Gammalt kort, efter i språnget


RSS 2.0