Plogat efter tokhästen

Ja, i Fredags var det dax för Carat, mi treåring att knalla upp till ridhuset för en longeringstur!
Carat tänker jag behålla som det ser ut nu. Han är efter hingsten Cuper som du kan läsa mer om på
Hästaks hemsida.  Hur fasen länkar man???

Carat skötte sig ypperligt och galloperade riktigt bra med inspänning i båda varven! supernöjd!
Kan tillägas att han växt kanon mycket samt insuttningen på honom har tagit tid så i mars är målet att rida honom i alla gångarter!

När vi var klara var det dax att knalla hem (500m). Träffade en bekant på stallplanen och tölade lite..
Det var bara det att det smet ut en hund från närliggande stall.
Hunden var vit och syntes knappt i snön. Carat blev livrädd!
Han stack helt enkelt, till saken hör att det var snorhalt ute och hålla i en 600kg häst var inte så lätt.
Jag gjorde ett tappert försök att hålla kvar vilket resulterade i att jag åkte plog i longeringslinan efter honom i snön ca 15m tills jag insåg att det inte funkar att hålla kvar honom.
Carat stack ut på en ganka trafikerad väg... Tack o lov kom det ingen bil...!
Kunde hämta honom ca 500m bort på vägen, chockad men oskadd. tyvärr fick min hand en rejäl smäll så den har varit svullen hela helgen...suck

Här är en bild på vilddjuret!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0