Tjingeling!

Hallo igen!
Inte så seg att med att uppdatera i alla fall!

Texas o träning var det om!
Jag har under hösten/våren tränat  (för instruktör) mer regelbundet än ad jag gjort innan!
Det har blivit hoppning varje Tisdag i stort sett för Mia! Nu kan det låta mycket men det innebär inte att jag hoppar stora hinder varje träning! Utan det blir ofta små plutt hinder för att det jag inte kan på lägre ska man inte göra på högre! Samt att det sliter på tok för mycket på hästen att hoppa stora hinder jämt!

Jag är supernoga med hållbarhet! Jag är noga med att skritta fram OCH skritta av lika mycket!
Ser tyvärr många som glömmer bort det där med att skritta hästen före och efter träning.
Jag brukar även börja passet i en lägre form och travar alltid "av" hästen. Vilket innebär att jag rider lätt, lite tre punktsits samt har långa tyglar och låter hästen söka sig neråt. Detta gör jag i ca fem minuter.
Ibland blir det i gallopp också!

Mer om träningen! Jag rider även dressyr för Jessica Andersson. Ni vet tjejen som har hingsten Sohn det Sonne.
Hon är super! Dock så har jag dragit ner på dressyr träningarna då jag har kommit såpass att jag fixar mycket själv! Brukar snarare åka till jessica för att checka av ibland så jag har tänkt/ridit rätt.
Förresten så red jag en del pass med år 3åring för Jessica för att få vägledning i inridningen!

I alla fall! träningarna främst hoppträningarna har gett resultat!

Och vad är det, tänker ni?
Jo: jag har börjat få en stadigare skänkel, fått en mycket bättre gallopp som är bärig! Och även uppnått
(redan) uppnått mitt mål för i år! att bli stadiga på 120 samt att starta 125!!
Japp, o jag är så STOLT! över både mig själv och Texas! Det är så mycket hårt slit bakom framgångarna som börjar visa sig!

Nog för idag! Chaoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0