HÄSTAR!!!!

Ja, det är ju faktiskt livet, eller hur??

Möjligen att omgivningen IBLAND tycker annorlunda, men ta oss som vi är; hästtokiga hela bunten:P

Jaha, vad händer här då? Jo, måste börja med att tacka för en rolig kommentar vem du nu är!! Mer sånt!

Har tyvärr inte hunnit blogga så mycket, har varit precis fullt upp, häst, jobb och lite till!

Carat som är kastrerad och inne på sin andra vecka som valack har tyvärr svullnat rejält i hans intima delar!
Dock så är han pigg och utan feber så vi håller tummarna att det ger sig! Han har även fått sin gamla flockkompis i hagen som även han är ny kastrerad! Gött att ha sällskap!

Lady som är en drygt 2årig dam med både dressyr och hoppstam är under full inridning! Igår så var det första gången jag travade på henne, och det gick kanon bra!! Hon är lite loj och lite försiktig så för att få igång hennes gång lite mer ska vi ta hjälp av en av hagkompisarna och rida ut!! detta kommer bli spännande:P
Bara att hålla i sig och "åka" häst:P hehe

Igår så var jag och Texas iväg på vår första hoppträning på 2månader! det har verkligen varit ett långt uppehåll efter hans hovböld samt något slags eksem som han fick nästan samtidigt, sen har jag jobbat så knäppt så jag inte kunnat vara med..
Men i alla fall, igår var det dax! M som jag tränar för ville att vi skulle öva på lite svängar samt en lång sträcka med 3 hinder, 3 språng, 4 språng, lite olika tempo beroende på vilket man kom in på, var även en kombination och lite kluriga svängar men jag får säja att jag är väldigt nöjd!! texas och jag skötte oss galant och vi gjorde i stort sett alla övningar klockrent! det som vi ska öva på nu eftersom han stått ett tag är att hoppa lite små hinder för att få tillbaka hans hoppmuskler. m förklarade att även om han är i full gång så måste han hoppa för att få tillbaka de muskler han använder just vid hoppningen! Det var verkligen något att ta till sig!
Så eftersom min alldeles egna ridbana är klar och jag fått låna lite hinder så kommer det bli lite studs och små hinder framöver för att just hitta de där musklerna han behöver för att orka hoppa höga hinder igen!!


Texas första sommaren han var hos mig, här fortfarande hingst, drygt 3år (vad jag vet).

FIN!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0