En hektisk helg

Ja då, det har vart full rulle såklart!

På hästfronten har det gått ganska bra!
Igår så hann jag inte med att rida så jag och Texas var ute på en promenix istället..
Ibland gör jag det för att variera, oftast efter en hård träning eller tävling, beroende på hur hans känns så blir det promenad och ibland massage som avslutning!
Jag brukar nästan aldrig ställa av texas helt o hållet, även om han ska "vila" en dag så vill jag gärna röra på honom och känna av så han inte stelnar till...

Hur gör ni med era hästar??

I förrgår blev det dock tömkörning, Texas gick superba!! Jag jobbade honom på lite lägre form i början i både skritt och trav för att sedan jobba honom i högre form där han jobbar mycket bakifrån med power! Det gick riktigt bra faktiskt!! Planerna är att lära honom lite passage/piaff i framtiden som en kul grej:P

En annan grej som jag kommer lägga krut på under vintersäsongen är att jobba på galloppen! jag vill ha en kort, energisk gallopp med mycket power! just nu så orkan han inte gå i den formen allt för mycket men det kommer mera o mera:P

Jaja, imorgon är det nya tag, för Texas så blir et en skogstur för att lyfta på fötterna!!
Lady blir det insittning på:P ska lägga upp en presentation för henne snart!!

En bild på Lady 08 o så jag då:P





Kommentarer
Postat av: jussy

jag såg dig för ett tag sedan..du är en himla bra tjej;)

2010-09-25 @ 18:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0