Bland förkylningar och ilandsproblem

Ja, ilandsproblem har vi nog alla, och förkylningar finns det gott om just nu, det kryllar av dem! Inte ens jag kom ifrån höstförkylningen, snörvlat och febrat mej igenom tillvaron! Såklart ska pållarna ha sitt så det var bara att bita ihop och ut o rida!
Min kära Texas ponke är en sådan häst sonm kräver daglig aktivitet utöver hagen! Om jhan inte får gå ett pass per dag så förvandlas den snälla hästen till ett monster dels för hagkompisen Sverre men även i hanetring samt ridning! O det vill man ju inte vara med om! Och så får man plussa på hans tävlingskondition på det och Voila!
Galen indianhäst och en gummiboll i samma paket:P Jo, det är sant!

När jag var utomlands en vecka i somras blev Texas ett nervvrak som knappt gick att hanetra. Hag kompisen blev sur och grinig eftersom det var någon som vallade/ hackade på honom hela tiden! Och det där med täcken, de brukar han krypa ur när jag inte är hemma, hela är de också! Behöver jag nämna att han rasade i vikt också?

Jaja, det var egentligen inte mitt iland problem för tillfället!  Det är snarare min lille charmör Carat!
på Onsdag ska jag hämta hem honom från hingstbetet! På torsdag blir det kasterering!
MEN den lille krabaten kom på innan han skulle till betet att det där med att hämtas från hagen det var inget för honom! Nej, han skulle minsann inte fångas utan efter ca 8timmar så blev det den drastiska metoden att fösa in honom som ett vilddjur in i boxen! Ja, och där skulle han ju sparkas!!
Så den lille pållen har helt enkelt fått gå med grimma i hagen hela sommaren! Och ja, jag har fått hälsa, men såklart på hans villkor, och nåde mig om jag har med ett grimskaft, då sticker han som ett streck!

Den lilla detaljen att han har ryckt av sig grimman! DÄR är mitt ganska stora ilandsproblem!
HUR i hela fridenm ska jag få hem honom?? Det finna inget stall heller i närheten där han kan få komma in! HJÄLP!

Någon med tips??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0