Barbacka!

Idag har jag för andra dagen i rad ridit barbacka på texas pållen!
Han är lite knäppis för så fort vi ger oss ut i mörkret och man inte ser ett skvatt, då tycker Texas att livet är störtkul!! Ni som sett honom i live vet att Texas HATAR att skritta, han släpar sig fram och liknar en sengångare!!
Om man leder honom är det ännu värre, på träningar samt tävlingar så somnar han typ och man får halvt om halvt släpa honom runt! MEN inte när vi rider i mörker, då är det en snabb skritt, med öronen framåt och ALLT är riktigt störtkul tycker Texas!! hehe, jag är alldeles lyrisk när han för en gångs skull bjuder i just skritten ( de andra gångarterna är han jättefin i).

Förresten, träningen i Onsdags.. den gick sådär, vi håller på att rida in oss på ett nytt bett, Waterfordbett.
Jag tror det kommer bli riktigt bra men just nu är vi inte e´helt synkade med det nya bettet.
Jag har tre olika bett på Texas, detta för att variera honom så mycket som möjligt. Den stora anledningen är att han har käkat lite på det vanliga tredelade så jag kan inte ha det längre,..
Så nu varierar jag mig på Waterford, tredelat med fasta ringar samt ett rakt bett. Det raka bettet brukar man säja att det är lite som cykelstyre men Texas går riktigt fint på det! Brukar ha det när jag hoppar!!

Nej nu ni, nu blir det mat!! Gött


Fina Texas och hagkamraten Sverre!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker förstås att den där hagklompisen var finare...=P

2010-11-20 @ 09:44:42
URL: http://iroodixie.blogpot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0